loading...
تازه های صنعت
مجید علوی بازدید : 38 یکشنبه 18 آبان 1399 نظرات (0)

10 فیلم علمی تخیلی که پایه علمی خوبی دارند

-

-

3

-

411

 

در فیسبوک به اشتراک بگذارید

 

آن را توییت کنید

 

در Pinterest به اشتراک بگذارید

داستان علمی یک ژانر ادبی و سینمایی است که می تواند عواقب مثبت یا منفی پیشرفت های آینده فناوری و همچنین روابط اجتماعی و ماجراهایی را که شخص باید در طول سفرهای فضایی تجربه کند ، آشکار کند. اما مواقعی پیش می آید که طرفداران ژانر شک دارند که این فیلم ها هیچ پایه علمی ندارند و داستان می تواند طی چند سال به واقعیت تبدیل شود و جزئی از زندگی روزمره ما باشد.

 

برایت ساید در مورد برخی از فیلم های علمی تخیلی تحقیق کرده است تا بفهمد آیا مطالعات عمیق یا مصاحبه ای با متخصصان انجام شده است که می تواند صحت داده های ارائه شده را تضمین کند ، البته در نگاه اول تصورآمیز است.

 

1. تنها در مریخ

© روباه مریخی / قرن بیستم

این فیلم 2015 داستان یک فضانورد به نام مارک واتنی را روایت می کند که پس از طوفان در حین سفر به سیاره سرخ ناپدید شد. اما واتنی ، در حالی که منتظر نجات است ، موفق می شود با کمترین منابعی که سیاره می تواند به او ارائه دهد ، زنده بماند. به این ترتیب است که ، به عنوان مثال ، ما می بینیم که او با استفاده از فضله خدمه برای غذا ، سیب زمینی می کارد.

 

تنها در مریخ در واقع یکی از دقیق ترین فیلم های علمی است ، زیرا نویسنده و کارگردان هر دو با کارشناسان ناسا مشورت کرده اند تا طرح را هرچه بیشتر واقعی جلوه دهند. اگرچه خاک مریخ برای گیاهان و حیوانات سمی است ، اما اعتقاد بر این است که ارگانیسم های خاصی می توانند در آنجا زندگی کنند و کشت در کره زمین را تسهیل کنند. در مقاله ای که توسط ناسا منتشر شد ، محققان ادعا کردند که امکان پرورش گیاهان تازه در کیسه های کوچک حاوی کودها و مواد مغذی وجود دارد. این روش می تواند برای به دست آوردن سهمیه های غذایی مفید باشد ، با در نظر گرفتن اینکه رسیدن مواد از زمین به طور متوسط ​​9 ماه طول می کشد.

 

تبلیغات

 

تبلیغات

 

2. 2001: ادیسه فضایی

10 فیلم علمی تخیلی که پایه علمی خوبی دارند

© 2001: ادیسه فضایی / مترو-گلدوین-مایر

2001 ، ادیسه فضایی فیلم دیگری با کیفیت شناخته شده است که با سختگیری علمی آن مشخص می شود و به موضوعات مختلف جنسیتی مانند زندگی بیگانگان ، هوش مصنوعی و تکامل انسان می پردازد. این نقشه در اعزامی به مشتری است که در آن فضانوردان با یک کشتی تحت کنترل هوش مصنوعی به نام HAL 9000 منتقل می شوند که در نهایت علیه آنها شورش می کنند.

 

اگرچه ما هرگز موفق نشده ایم پا به ستاره دیگری غیر از ماه بگذاریم ، این فیلم در پیش بینی برخی از اختراعات فن آوری مانند رایانه لوحی ، تماس ویدیویی و دستیارهای مجازی موفق شده است ، گرچه مورد آخر هنوز نرسیده است سطح HAL.

 

3. ماه

10 فیلم علمی تخیلی که پایه علمی خوبی دارند

© Moon / Sony Pictures Classics

طرح مون حول یک شرکت استخراج معدن است که وظیفه استخراج ماده معدنی جدید موجود در ماه را دارد ، به نام هلیوم 3. برای این کار ، آنها سام بل را به آن طرف ماهواره می فرستند ، جایی که او برای سه سال با رباتی با هوش مصنوعی به نام Gerty که برای محافظت از وی برنامه ریزی شده است.

 

جامعه علمی وجود هلیوم 3 را تأیید کرده است. در حال حاضر ، گمانه زنی هایی وجود دارد که این مواد می تواند به عنوان منبع انرژی در آینده باشد. و همچنین اعتقاد بر این است که تعداد آن در ماه بیشتر از کره زمین است به دلیل تجمع آن در لایه فوقانی سنگ قمر ماه توسط باد خورشیدی که میلیون ها سال پیش بوجود آمده است.

 

تبلیغات

 

تبلیغات

 

4. گزارش اقلیت

10 فیلم علمی تخیلی که پایه علمی خوبی دارند

© گزارش اقلیت / سرگرمی آمبلین

این فیلم در سال 2054 تنظیم می شود ، زمانی که یک واحد پلیس معروف به PreCrime از سه نفر با مهارت روشن بینی استفاده می کند تا مجرمان را قبل از اینکه حتی قتل خود را انجام دهند ، دستگیر کنند. یک روز ، آنها پیش بینی می کنند که رهبر گروه ، جان آندرتون ، قصد قتل را دارد. بنابراین دومی تصمیم می گیرد ، از جمله ، چشم خود را عمل کند تا از شناسایی شدن توسط دوربین های نصب شده در شهر جلوگیری شود.

 

حداقل دو فناوری نشان داده شده در فیلم می تواند در واقعیت اعمال شود: رابط های چند لمسی و اسکنرهای شبکیه. اولین مورد قبلاً توسط مایکروسافت برای Xbox خود ساخته شده است و یک نوآوری بزرگ در استفاده از مقالات تکنولوژیکی با تشخیص حرکت است. و مورد دوم توسط یک شرکت منهتن ساخته شده است که قصد دارد اسکنرهایی را برای شناسایی افراد با خواندن شبکیه چشم نصب کند.

 

5. بین ستاره ای

© Interestellar / تصاویر افسانه ای

Interstellar داستان یک خلبان ناسا به نام جوزف کوپر است که در اواسط قرن بیست و یکم ، او را صدا زدند

 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 1,012
  • بازدید کلی : 6,664